"en route" en hoe.....

traject : van Tromso naar Narvik, 302 km.  Maar omdat we een dag moeten ophalen rijden we door naar Inhavet, camping Tommernest. Totale rit is 446 km

het weer : mooi zonnig weer. 's morgen nog wat fris, in de late namiddag heerlijk vakantieweer.

meest markante ontmoeting : het feit dat we er weer tegenaangaan, ondanks de pech van de laatste dagen.  Veel bewondering voor Robert, die er toch in slaagt om door te zetten.  Oprecht respect mijnentwege.

We zijn weer vroeg op, ontbijten en kwart voor negen al op weg naar Narvik ons eindpunt van vandaag.

Een laatste inspectie van Robert zijn vespa en we wagen het erop.

Doorheen Tromso, over de mooie brug langs de vele eilanden rijden we verder.  De wegen zijn niet meer in zo'n goed staat, veel bobbels, steentjes op de weg.  Het is soms gevaarlijk rijden.

Maar de zon schijnt heerlijk en dat maakt al veel goed.  Geen regenkledij meer.

We houden enkele tankstops en tijd voor een tasje koffie en een pölser, de Noorse hotdog.  Lekkere snelle hap.

We vorderen doorheen dit prachtige landschap zonder noemenswaardige problemen.  Ik laat u even meegenieten van de mooie natuur in Noorwegen

Langs berg en dal zoemen we vooruit.  Robert's bijtje heeft wel een zware zoemtoon maar alles lijkt stand te houden.

Doorheen Noorwegen reizen is niet alleen rijden door de prachtige natuur maar je moet ook door vele tunnels rijden en overzetboten nemen.  De tunnels zijn overal voorzien van een eenvoudige verlichting, enkele rij lampen aan het plafond.

Als je de boot neemt kan het zijn dat je een uurtje moet wachten als deze net is vertrokken.  Blijkbaar zijn de Noren hiermee vertrouwd, want als ze net de boot hebben gemist wachten ze rustig tot de volgende komt.

Nog eens een overzetboot, een klein tochtje en we komen aan op onze kamping.

Commentaren: 10
  • #10

    Marc (zaterdag, 28 juni 2014 09:55)

    Aangezien het kan niet, niet in mijn woordenboek voorkomt... Ik heb een mail gestuurd naar vespaclub Noorwegen, met vraag voor hulp. Zien of we daar iets kunnen bekomen.

  • #9

    Marc (zaterdag, 28 juni 2014 09:00)

    Doen we maat. En dat zonder rem vallen, hehe kan er over meespreken. Bij jou zal dat zijn omdat de achterremleiding voorbij de manifold loopt en daar oververhit wordt. Misschien met alu tape proberen afschermen.

  • #8

    Robert (vrijdag, 27 juni 2014 22:13)

    Bedankt Marc voor je inspanning om mij te helpen met gegevens. Maar wat ik nodig heb zal in gans noorwegen niet te vinden zijn. En dan nog zijn de afstanden hier niet zoals in België om een redelijk stad te bereiken, waar grote shops te vinden zijn. Ik kan ook geen 6 dagen ter plaatse blijven om een onderdeel toe gezonden te krijgen. In theorie in de boekskes loops alles wel van zelf, maar de praktijk wijst uit dat da helemaal niet zo is. Het beste dat je voor mij kan doen Marc, is een kaarske gaan laten branden bij de arme klaren, met een gebedje om mij deze prachtige reis te kunnen doen beeindigen te Beveren waar ik vertrokken ben. Ondanks de technische problemen, en het vele sleutelen en lijmen iedere dag, geniet ik van deze reis. Gisteren ff schrikken bij het zonder achterrem vallen, maar dat is nu weer opgelost. Miljaar wat een reis seg. Tot later en de beste groetjes aan allen.

  • #7

    Marc (vrijdag, 27 juni 2014 20:46)

    Robert, Opgeven staat niet in je woordenboek... Ik geef je hier het telefoonnummer mee, van vespa Noorwegen : Telefon: +47 64 97 61 80 Misschien is er daar hulp of een dealer te vinden.
    Contacteer anders je pechverhelping, die moeten toch ook iets kunnen doen? Succes nog !!!!

  • #6

    Robert (vrijdag, 27 juni 2014 20:08)

    Tja Peter, natuurlijk had men mij kunnen helpen, maar willen is wat anders. Smorgens stuk binnen doen om te lassen, waarop ik antwoord kreeg we gaan ons uiterste best doen het te lassen, kom het maar halen voor 16U00. Als je dan de stukken nog ziet liggen op de zelfde plaats waar ik ze had neer gelegt s'morgen, bij afhaling daar nog liggen. Dan weet je wel hoe die om jouw probleem geven. Intussen trek ik mijn plan zo lang dat (nog) kan om verder te kunnen blijven rijden. Nen normalen zat al thuis in zijne zetel, gelukkig ben ik geen normalen. Intussen toch al 5250 km afgelegt van de geplande 8820 Km.Waarvan de laatste 2000 Km met problemen. Als het te onveilig word stop ik.

  • #5

    Quickly. (vrijdag, 27 juni 2014 13:11)

    Das toch niet te geloven, dat er daar geene eene is die jullie is kunnen helpen.
    Moest ik kunnen kwam ik het herstellen.
    Allee ne goeie soldaat trek zijn plan he!
    Peter,

  • #4

    Christine Guns (vrijdag, 27 juni 2014 00:38)

    Doeme toch ... En dicht bij huis zo een goe uitlaatcenter hebben !

  • #3

    anny (donderdag, 26 juni 2014 16:34)

    hallo luiljes dat plakke zal nie veel uithalen.
    wat die knal pot word wel heel warm ik hoop dat het gaat lukken groetjes van jackie anja en anny

  • #2

    Marina Warson (donderdag, 26 juni 2014 09:12)

    Hallo Ivo,proficiat voor het behalen van de Noordkaap.Dat het weer daar koud en vies kan zijn hebben we zelf verschillende jaren mogen meemaken. De fjorden zien er prachtig uit,geniet er nog van.De tartufo ligt voor je klaar.Groetjes en nog een veilige reis voor jullie beide.

  • #1

    Robert (donderdag, 26 juni 2014 05:46)

    Goede morgen, het weer deze morgen droog, weinig wind, bewolkt en koud. Vandaag een rit van 302 Km. En hopelijk zijn de werken, plak en lap middelen, voldoende om deze rit met mijn vespa weer te volbrengen, vermoedelijk weer met veel lawaai. Het is ontmoedigend dat je zelf alles doet wat mogelijk is, en je beroep moet doet op een vakman, die je dan gewoon niet helpt. We zien wel wat de dag ons brengt, aan opgeven denk ik niet. Groeten vanuit Tromso