We overliepen de mogelijke routes met behulp van de grote landkaart. Geweldig toch.  Terwijl ik naar het verre Limburg terugreed was Robert al bezig met een route uit te zetten via de snelste weg. Dit zal de route door Zweden worden.  Ook de plaats Flam (onderste rode stip) wordt opgenomen in het reisschema. Daar kan je een treintripje doen en een prachtige bergweg richting Stegastein-vieuwpoint (middelste rode stip). 

Maar ook de overnachtingsmogelijkheden kwamen aan bod.  We kiezen voor eenvoudige slaapplaatsen.  Zo kunnen we desgewenst vroeg vertrekken en trekken verder naar Ornes (bovenste rode stip).

De wegen in Zweden en Noorwegen zijn van goede kwaliteit en er is geen druk verkeer.  

De eerste stappen zijn nu definitief gezet, naar de aanloop van ons avontuur.  

Vertrekdatum zou 14 juni 2014 zijn.  Dan hebben we 8 dagen om op de Noordkaap te staan.  We streven ernaar om minstens een 8 uren per dag te rijden en dus zo'n 400 km af te leggen per dag.  We zullen ook niet stoppen in de vroege avond maar zo ver en veel mogelijk doorrijden.  Eenmaal aangekomen op de Noordkaap kunnen we onze terugweg doorheen Noorwegen op een rustiger tempo afleggen.

Commentaren: 1
  • #1

    Robert (donderdag, 08 mei 2014 19:48)

    Onze start datum nadert nu wel snel. Al is de planning van deze reis met de Vespa al een heel tijdje geleden. Ik heb me nooit kunnen voorstellen, dat het zo moeilijk zou zijn mede reizigers te vinden voor deze wel buitengewone reis met een Vespa naar het hoge Noorden te Noorwegen. Er zijn zoveel Vespa rijders met tijd in ons landje, wat houd hen tegen ? Om dan het prachtige land te doorkruisen. Ik ben Ivo dankbaar dat hij mij uiteindelijk wil vergezellen. Ik weet zeker dat Ivo zal genieten van de Scandinavische, landen die we door kruisen. Intussen hebben wij elkaar al meermaals ontmoet. Ivo zal zeker voor mooie verslagen en prachtige foto's zorgen op deze blog, waar iedereen van kan mee genieten. Mvg Robert